lördag 26 februari 2011

HEMMA FÖR EN STUND

Då har man precis kommit hem och nu är det bara att vända. Susanne, Jan och Brådzka ska komma hit till mig och Zeke och visa oss lite hur man gör spår - heter säkert inte så men det struntar jag i - så att vi kanske kan starta den där appellen under året. Sist jag försökte mig på ett spår med Zeke var ju förra sommaren - han var ganska ung då - och man kan väl säg som så utan att vara elak att han var ingen stjärna. Det kom en liten liten fågel flygandes och då tappade min lille både fokus och spåret och sedan la jag ner det projektet. Men nu är det nytt år, nya tag och vi hoppas på bättre lycka idag. Ska försöka knyta spårlinan runt midjan så det slipper ta så på händerna...

1 kommentar:

Lena sa...

Matilda, det är SÅ ROLIGT med spår...synd ni inte bor lite närmre då kunde vi spårat ihop, även söket är roligt men då behöver man vara en bra träningsgrupp, fördelen med spåret är att du kan träna det ensam. KLART att du ska ta appellen :). Jag fördrar bruks framför lydnad....fast där är ju lydnad med i brukstävlingar också förstås :))
Då ses vi kanske på en appelltävling, skall starta Tekla under sommaren/hösten hade jag tänkt för jag tror inte jag får in framåtsändandet på Iris...förrän till hösten. Tävlar ju i högre med henne!
GE nu inte upp om det inte fungerar meddetsamma!