torsdag 10 februari 2011

ZEKE RAPPORTERAR

H2O eller som på vanlig svenska, vatten är en allmänt förekommande kemisk förening bestående av väte och syre, som är nödvändig för allt känt liv, enligt min matte. Då jag gick min kurs i naturkunskap så fick jag bestämt uppfattningen om att detta är en mycket farlig - näst intill dödlig - kombination.


Det finns inget värre än när dess spik strålar kommer mot min gyllene päls och man får bara stå där och ta emot - matte är väldigt sur när jag försöker göra annat - och försöka behålla lite av sin värdighet. Att matte sedan har fräckheten att dessutom masera in schampo i pälsen är ju bara droppen.


När man sedan tror att allt är klart ja då ska det blåsas och kammas så att man till slut ser ut som en riktig tönt. Som tur är har matte inte tålamodet att blåsa så länge så det räcker med ett rusk av kroppen så ser man så där härligt vild ut igen - tack gode gud för det - och matte bara suckar.


Ja ja ibland får man låta de tvåbenta hållas, hon blir ju alltid så glad efteråt och så får jag massa gottigheter. Dessutom tjatar hon om att "jag luktar så gott" nu, pyttsan! finns det något bättre en riktig härlig lerinpackning med inslag av dy, där snackar vi parfym...


High Tazz
/Zeke

Inga kommentarer: