söndag 27 februari 2011

GÅRDAGENS SPÅRTRÄNING

Då hade jag egentligen tänkt att berätta hur duktiga vi var, hur spårsäker Zeke är, vilken vilja han har och att det här gick SKIT bra! nu blev det inte riktigt så, så jag fick tänka om lite.

Vi- jag och Zeke - är inte grymma på att spåra, jag undrar om vi någonsin kommer att lära oss det - gör vi säkert- för det är inte helt lätt. Zeke har såå bråttom som med allt och missar mycket nosarbete då och oftast så lyckas han ju till slut i alla fall - suck! - så varför ska man spåra då?!? De 2 första spåren var så där men sedan la vi ett närings spår till han och här snacka vi spåra. Man hör verkligen hur det kommer ett kluckande ljud - som en kalkon - när han drar igång vilket ju underlättar mycket för mig. Det GÅR INTE att missa när han spårar :-)



För Susanne och Brådzka gick det mycket bättre superduktiga verkligen. Det var ett långt spår med många apporter i och man såg så tydligt på Brådzka när hon hittade rätt - superkul att få se - och lyckan var total. Nu ska vi fortsätta att kämpa på med de här små spåren och vem vet kanske även min lilla gris kan lära sig att spåra :-) Ett stort tack till Jan och Susanne som kom hit och visade oss.

1 kommentar:

Camilla sa...

Det lossnar nog så småningom.
Ni kommer att glänsa även i spåret.