måndag 7 februari 2011

KVÄLLENS TRÄNING

Idag passade vi på att fota lite när vi körde.
Martin började med Ellie och de jobbar ju mest på kontakt i detta läget. Måste berömma Ellan Pellan för hon är superduktig trots att hon löper. De testade även på läggande under gång och det ser himla fint ut så det tar sig, nu ska vi bara kunna börja träna ute så ska det inte vara omöjligt med start i sommar för dessa två.

Zeke och jag körde återgångar till fjärr och det är MYCKET betungande att behöva ligga kvar när matte säger ligg, men den här fighten vann matte med 1-0. Vi kör på samma koncept som vi gjort med läggande under gång. Komma tillbaka istället för det där "fot" han förväntar sig så kör jag ett ligg. Känns som att jag vill att han ska förvänta sig ett ligg för att minimer risken för eget tänkande. Är på det stora helt nöjd med detta.

Sedan körde vi på med lite fritt följ har börja tittat lite merstegförflyttningarna nu och jag är så imponerade över min lilla skit. Flyttningar åt höger fungerar askalas och han var grym på bakåt med det vi måste jobba på är vänster. Avslutade med vändningar på stället och där känns han väldigt stabil, nu ska vi bara ta oss förbi 2:an först ;-)

Liten bildkavalkad...

Inga kommentarer: