måndag 7 januari 2013

ÅTER TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN...

Då var vi tillbaka i vardagen igen och för mig som har lite lätt autistiska drag så är det otroligt skönt. Rutinerna och strukturen kommer tillbaka och allt flyter på som vanligt igen. Dagen har bestått av jobb och avslutades med träning i Lotushallen.

Blandad information fick jag idag. Körde en kedja med Vinna och det är bara att konstatera att när man lägger in apporteringen i en kedja så kommer tugget. Kör man det för sig så är det inga problem. Här kommer jag fortsätta jobba vidare på att lära henne hålla fast och göra det hårt. Vi tittade också lite på ställandet igen och där känner jag att det behövs bara friskas upp och stadgas på. Stadgan i momenten behöver förbättras överlag men det är ju bara att kämpa vidare.

Zeke fick träna dirigerings apportering och vi har fortfarande svårt med vänster apport. Häger fungera kanonfint men vänster då vill han gärna dras mot mitten. Vi löste det till slut men det är något som vi verkligen måste fokusera på. Zeke fick avsluta med att köra fjärren under mycket svår störning - 3 galna ungar som sprang runt överallt - men jag tycker han fixade det galant.

Nu ska jag bearbeta dagens information och så hoppas jag att det ska gå lite bättre på onsdag, ha det gött därute!

Inga kommentarer: