tisdag 29 januari 2013

MISSION (IM) POSSIBLE

Idag har vi så tagit tag i vårt stora problem när det gäller lydnadsträningen, vittringen. Alla pinnar sanerades innan idag och ikväll var det så dax.

Släckte ner i vardagsrummet och lade ut pinnar ihop med min, smulade köttbullar runt ikring och började med att belöna minsta tendens till att använda näsan. Döm om min förvåning när hon jobbade på kanonbra lilla råttan. Snusade och nosade länge innan hon beslöt sig för att plocka upp RÄTT pinne.

Tänkte slutat här men eftersom att jag är som jag är bytte vi plats och gjorde en till. Inte två fina vittringar fick vi till ikväll utan TRE. Där fattade till och med jag att det var dax att sluta när vi låg på topp ;-)

Får se imorgon om det bara var en tillfällighet eller om poletten faktiskt förjar trilla ner. Men nu först kudden!

Inga kommentarer: