söndag 27 januari 2013

TOTAL GALENSKAP, MEN "TOTALLY WORTH IT"

Idag styrde vi kosan mot Eslöv vi 06:30 började färden och avslutades långt senare. Det dröjde inte länge innan vi körde rakt in i ett snöoväder - närmre bestämt Halmstad - och med dryga 14 mil var var jag ganska nervös. Efter mycket om och men så kom vi till slut fram till ridhuset för att starta vår första officiella rallylydnads tävling.

Vinna var först ut och hade start nummer 2. Med tanke på atthon inte varit i ett ridhus sedan den enda gången förra vintern så tyckte jag ändå hon fixade det väldigt bra. Taggad är hon och det går väldigt fort och när vi gick av banan så kunde jag bara konstatera att rallylydnad är inget för mig och Vinna. Vinna är alldeles för kvick och det går lite väl snabbt :-/

Zeke gick ut som hund nummer 13 och han kändes faktiskt ganska samlad om man bortser från de klapprande tänderna. Vi började banan och det flöt på ganska så bra men sedan skulle man gå sakta rakt mot väggen i ridhuset och då var det något som skrämde Zeke som gjorde ett skutt bakåt. Jag kan säg att jag blev väldigt förvånad då det inte finns mycket som påverkar den här herren. Men vi samlade ihop oss och avslutade på ett mycket bra sätt om du frågar mig :-D

När det var dax för prisutdelning så visade det sig att trots den något "hetsiga" rundan med Vinna så blev hon godkänd på 84 poäng vilket var väldigt förvånande. Zeke gick upp och fick 3:e bästa resultatet och blev godkänd med 96 poäng, det är mattes prins det!

Inga filmer blev det då jag åkte själv men vad spelar det för roll. Idag myser vi utav vår debut i rally sammanhang officiellt och nu siktar vi mot lydnadstävlingen den 9/2-2013 i Halmstad hundarena.


4 kommentarer:

Malin sa...

Härligt! Grattis!

Hanna aka Lilla My sa...

STORT grattis till den officiella debuten!

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Grattis! Vad kul!

Linda sa...

Stort grattis!! Vilken debut :)