måndag 21 januari 2013

DÅ VAR VI PÅ DET IGEN...

Trots att man var helt slut efter gårdagen, det tar på krafterna att tävla hund så har vi idag varit en sväng till Lotushallen för lite hundträning. Har haft ett kanonpass med både Vinna och Zeke. Zeke fick göra en kedja där vi dock fick lite kommunikationsproblem när det gällde rutan men det är inget jag bekymrar mig över. Vinna fick träna stadga under kommendering och det löste hon faktiskt med bravur lilla råttan.

Martin och Våga träande lite rally och de blir bara bättre och bättre, så klart! Det är superkul att se de två tillsammans då de blir lika lyckliga båda två när det blir rätt.

Avslutningsvis så fick Zeke köra lite agility - kanske inte ska kalla det så - vilket han bara älskar. Full fart och han hade nog egentligen blivit en kanon agility hund med lite träning, men Martin upplyste mig ganska snabbt om att vi är körda på denna fronten. Trots att jag startade tre hinder före Zeke så hade han sprungit förbi mig i ett nafs så vi kan nog få vissa förarproblem.

Är svintrött och har inte hunnit kolla igenom filmklippen så ni får hålla er tills imorgon då vi kommer bjuda på Zeke Agility Show, ha det gött och God Natt!

Inga kommentarer: