torsdag 10 januari 2013

NY DAG, NYA VISIONER

Idag har jag haft en lång MEN fantastiskt rolig dag på jobbet. Jag och min kollega har fnittrat oss igenom hela dagen och ibland så behöver man verkligen få vara lite barnslig. Ett och annat trix hann vi med och vi ser verkligen fram emot morgondagen.

När det gäller hundarna så har det inte blivit någon träning alls idag, jo det är sant! Jag har istället suttit och funderat lite på vart jag vill komma, hur jag ska göra för att försöka ta mig dit och vart vi måste lägga fokus. Tror det handlar om massor med faktorer som påverkat mig den senaste tiden och jag är ganska säker på att Martin slog huvudet på spiken när han upplyste mig om att jag ställer så höga krav mig mig och lilla råttan bara för att hon är duktig. Visst ligger det mycket sanning i det men jag tror också att det är viktigt att ha mål, ambitioner och till viss del även lite krav för att ta sig dit man vill. Det behöver ju faktiskt inte gå hand i hand med huruvida man har roligt under tiden.

Har tittat igenom det fria följet på filmen många gånger och inser verkligen att i just detta moment är jag för hård både mot mig själv och mot lilla råttan. Visste finns det mycket att jobba med men att säga att det var skit var nog lite orättvist.

Jag tror dock att det grundar sig i att just fria följet är mitt "spök" moment. Jag har aldrig lyckats få till ett riktigt bra fritt följ med varken Maya eller Zeke på tävling och det är lite det som sitter i pannbenet hos mig. Med Vinna har det varit så annorlunda då hon från början varit väldigt följsam så har det känts som att det finns hopp för oss och när man då känner att man tappar blir det lite jobbigt.

Så nu ska här tränas fritt följ för glatta livet. Jag är verkligen av den åsikten - efter min uppväxt - att det som skrämmer dig ska du utsätta dig för ännu mer. Förr eller senare så kommer man över sina rädslor och då kommer man titta tillbaka och tänka att men herregud så farligt var det väl ändå inte...

3 kommentarer:

Elinore sa...

Väldigt glad av sig, jag tycker det ser bra ut!

Boel sa...

FF är mitt och mina hundars värsta moment, målet i år är att få till det=)...jag tycker FF på filmen ser helt underbart ut...så glad och så bra med baken!

Katarina sa...

Ser fint ut Friaföljet!!