lördag 20 augusti 2011

ÅRETS AUGUSTI OSKAR ÄR ÖVER

Då är som rubriken säger dagens tävlingar över. Tycker trots otur med bort/sönder blåst tält att allt ordnade sig bra till slut och flöt på bra. Folk var nöjda och det blev många fina resultat. När det gäller mig och Zeke bestämde jag mig för ganska snabbt att hoppa över platsen för att inte lägga press eller dåliga värderingar på de andra momenten jag vill testa av.


FRIA FÖLJET
Vi är ju inte färdig a med fria följet och jag tyckte att han hängde med bra till en början med. Tappar efter 3 sträckor lite motivation och så då även fokus och position. Jobbar sig tillbaka och avslutar bra och jag är speciellt nöjd med språng marschen där han hängde med fint. Och vi är INTE färdiga på långa vägar.
- Betyg 7


LÄGGANDE UNDER GÅNG
Fin framföring, bra läggande men tydligen ett DK från mig med handen. Förstår inget av detta då jag aldrig fått avdrag för det förut men men.
- Betyg 9,5


INKALLNING
Vårt riktigt mörka moln denna dag, mer behövs inte sägas.
- Betyg 0


RUTAN
Samlar ihop oss bra trots att frustrationen måste sprutat ur öronen på mig. Zeke går ut och gör sin snyggaste ruta någonsin. Full fart ut och tvärvänder på mitt ståkommando i luften och fryser. Här fick vi avdrag för att jag rättade till hans position INNAN momentet börjat och jag sagt att jag var redo Hmmm.
- Betyg 9,5


APPORTERINGEN
Här är jag mycket nöjd med min lille prins även om poängen visar något annat. Han springer ut i full fart och TÄNKER RÄTT, skyndar sig får ett dåligt gripande på apporten och tappar den. Tar upp igen och full fart in med fin avlämning. Jag struntar faktiskt i att han tappade den här eftersom att han tänkte helt rätt ute vid apporten. Nästa gång sitter 10:an
- Betyg 5,5


HOPP/SITT/HOPP
Egentligen inte så mycket att säg. Han hoppar ut fint, jag säger sitt allt fungerar bra och det är en klockren tia enligt mig men domaren drog poäng för att jag sa sitt innan alla fyra tassarna var i marken på andra sidan hindret. Så vitt jag vet står inte den regeln någonstans...
- Betyg 9,5


FJÄRR
Här är jag så stolt över min kill som håller ihop fint idag. Första och andra ligg skiftet var kanon idag med parallella framben och ingen tvekan. Sista skiftet var inte perfekt parallellt men näst intill.
- Betyg 10


Är supernöjd med min lille kille då jag ser att de höga poängen börjar sitta nu. 4 tior skulle vi haft idag på grund utav mina misstag/regler och apporteringen är på god väg den med så det känns hoppfullt. Det absolut bästa var att han hade härligt attityd och energi igenom hela programmet och jag hade en riktigt bra känsla. Mer av detta vill vi ha! Nu får vi se nästa gång vi ska ut på banan det blir när jag känner att nu sätter vi det och då siktar vi högt...