onsdag 31 augusti 2011

IRRITERAD!!!

Igår kväll blev Zekes fukteksem värre igen efter Martins och hans löprunda. Innan vi fick på tratten - som han haft i snart 2 månader - så kliade han sönder ännu mer. Idag när jag kom hem och gick in i huset så luktar det till och med infekterat. Med mycket bestämd ton så ringde jag veterinären och började med att påtala att det var en mycket irriterad kund som ringde - lika bra att lägga korten på bordet direkt - och att jag var inte intresserad av att betala mer pengar för att de ska säga att jag ska tvätta och raka. Min taktik verkade fungera och imorgon förmiddag ska veterinären ringa upp mig och jag hoppas för hans/hons skull att det är bra besked vi kommer få för nu får det faktiskt vara nog!

2 kommentarer:

Tii sa...

kommer han åt att klia trots att "kragen" sitter på? Om inte,så tror jag det och lite antibiotika är det enda alternativet för honom och inte hålla på och kleta för mkt i såret. I detta läget får man nog ta att det kan bli "märke" efter kragen,och istället låta han ha den hela dagarna. Men stå på dej hos veterinären nu.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Ja, stå på dig.Detta måste de ju klara!
Ulf