tisdag 23 augusti 2011

DAGENS UTVÄRDERING

  • Uppvärmning:
    Kontaktövningar. Här med fokus på ögonkontakt då Zeke ibland kan tycka de tär lite jobbigt
     
    Det här måste vi verkligen träna på mer, Zeke har väldigt jobbigt med denna biten.
     
  • Belöning:
    Börja träna in en externbelöning. Detta genom små stegförflyttningar och sedan friordet Varsågod
     
    Känns som att detta kan vara en kanon belöning för Zeke när man måste motivera upp men just idag så blev han alldeles för het utav detta. Vet ju i och för sig att när man kört det ett tag så brukar det fungera bättre och vi kommer fortsätta träna in denna belöningen
     
  • Apportering
    Fortsätta jobba med att belöna med lek vid bra gripande ute och försöka få in mer säkerhet i detta.
     
    Känns som att det börjar sitta mer och mer och idag gjorde han ett par riktigt fina gripanden. Mycket nöjd matte :-)
     
  • Läggande
    Fortsätta jobba med de parallella läggandena genom att backa.
     
    Här får vi inte till det alls. Vid sidan fungerar det kanon och även i fjärren men så fort jag ska förflytta mig så fungerar det inte. Börjar bli lite frustrerad och vet inte hur vi ska få till det. Nöta mer kanske?!?
     
  • Inkallning med stå
    Öka förväntan vid lämnandet för att hålla fokus genom att bollbelöna
     
    Körde inte detta idag då Zeke skulle med husse ut på en löprunda för att förbättra både fysik och kondition
     
  • Plats
    Fortsätta träna med hakan i backen och träna nedläggandet för sig.
     
    Här testade jag att ställa extern belöning framför honom vid nedläggandet och det fungerade mycket bättre än innan. Helt klart en bra plan att spinna vidare på.
     
  • Fritt Följ
    Saknar huvudet upp igenoch idag kommer jag lägga fokus på det och släppa lite på positionen. Det är inte det vi ska träna.
    Här backade vi tillbaka och jag tycker att det fungerade kanon. Insåg ganska snabbt att det är inte lönt att forsera fram då jag tappar mycket av kontakten. Zeke håller dock alltid bra position men det är inte min målbild.

Inga kommentarer: