torsdag 18 augusti 2011

TORSDAG OCH TRÄNING PÅ KLUBBEN!

Vill börja med att be er ha tålamod med bloggen just nu, vet inte vad som är fel men mina inlägg publiceras inte när jag vill utan lite som de själva tycker. Jag jobbar på att få rätt med problemet och hoppas att alla ni som läser vår blogg fortsätter hänga i. Det ska bli bättre har de lovat :-) Nog om det!

Idag har jag och Philippa varit på klubben och tränat hundarna. Känner mig mycket nöjd med Zeke och tycker att vår träning börjar ge resultat. Det var mycket störning då det föregick skyddsträning på planen samtidigt. Zeke höll ihop bra och fokuserade som jag ville. Vissa kommunikationsfel visade sig men det får vi ta lärdom av både han och jag. Sedan la vi en plats utan belöning eller uppmuntran i 3 1/2 minut och han låg kanonfint. Det tar sig måste jag säg. Nu ska jag jobba in tryggheten i hakan i backen och sedan placera in det i platsen så att han blir trygg även här.

Har bestämt mig för att lägga upp en tränings strategi nu med mina långsiktiga mål och hur jag ska jobba kortsiktigt för att nå dit. Det är ju bara att konstatera att "nöta" ger resultat :-D

Inga kommentarer: