lördag 27 augusti 2011

DAGENS KURS AVSLUTAD...

Herregud vad trött jag är! Jag är verkligen helt slut i huvudet efter en lång dag på kurs i totalt ösregn. Vi började dagen med lite teori och sedan var det dags för analys. En del saker hade blivit bättre på Zeke medans andra inte det finns fortfarande mycket att jobba med.

Jag var ju osäker på om jag skulle kunna köra Zeke eller inte då han är så otroligt påverkad utav Ellie och hennes höglöp så jag tog med mig Vinna som "back upp" om utifall att. När vi kom dit var min plan att han skulle få vila/ladda i bilen och sedan kanske  ha glömt lite om vad löp heter. Detta hade ju säkert fungerat kanon om det inte hade varit med en löptik på kursen - SUCK! - så vi var rätt körda. Började att köra han men han var trött, toktrött och valde då att det är inte någon mening att träna han när an är så.

Mitt nästa pass fick alltså Vinna köra. Hon är bara så söt och jag har lite svårt att ta henne på allvar med alla saker hon gör. Vi körde lite engagemangsövningar, lekregler och runda stolen. måste säg att hon fattar otroligt snabbt och det är skit häftigt att se henne.

Imorgon kommer Vínna få följa med och Zeke får stanna hemma, det blir bäst så. Tänkte vi skulle kika lite på rutan imorgon kanske och target. Nu blir det kudden, God Natt!

Inga kommentarer: