lördag 22 oktober 2011

SAMLAR KRAFT OCH MOD!

Snart ska jag och Zeke bege oss till Falkenbergs brukshundsklubb för att tävla i Lydnadsklass 2. Har ingen aning om vem som dömer men det känns rätt så skönt.
Jag tycker att han känns lugnare och mer ifas men har ändå dödsångest inför att lägga plats. Har ju inte så goda erfarenheter av detta moment precis...

Får väl ändå tro att den träningen vi gjort nu och framförallt förändringen i träningen har gett resultat och att det faktiskt är så som det känns, BÄTTRE! I de andra momenten känner jag mig helt trygg nu, till och med så känns inte fria följet så skräckinjagande längre så det ska nog gå vägen. Ska göra något jag inte gjort på länge....

SÅ HÄR TROR JAG DET BLIR:

Plats: 10 eller 0 - såklart 10 idag!
Fritt följ: 7,5
Läggande under gång: 10
Inkallning med stå: 9 - något steg
Rutan: 10
Apporteringen: 9 - ev, omtag
Hopp/sitt/hopp: 10
Fjärr: 9 - Dk sitt
Helhet: 8

TOTALT: 184,5p

5 kommentarer:

Linda sa...

Lycka till! Jag tror på er :)

Anonym sa...

Lycka till !

Birgitta

Team Nelson / Ordringen. sa...

Håller tummarna för att det blir så.
Lycka till.

Karin sa...

Hoppas det gått bra idag :)

Anette och Saga sa...

Grattis!!
Vilka fina poäng ni fick tom bättre än vad du själv trodde.