tisdag 18 oktober 2011

SKA MAN BÖRJA BLI OROLIG ELLER?!?

Idag hade vi utvecklings samtal för vår Viktor. Härligt det är att sitta som mor när han uppfyller alla målen med råge. Finns alltid bitar att jobba på men han är ganska väl medveten om dessa själv vilket ju alltid underlättar.
När vi då diskuterade omdömena så kom vi in lite på det här med betyg och tydligen ska dessa ändras nu igen till ABCDEF - börjar nog bli gammal - som tydligen ska bli mer rättvist.

Ett av Viktors största problem har ju varit/är att han alltid har så bråttom. Som supportive morsa säger jag ju givetvis till sonen " Det är ju så här Viktor att sen i 6:an när du ska få riktiga betyg så kan det vara värt det när man är så duktig som du att ta det lite lugnt och vara mer nogrann så man får fina betyg. Det är ju kanske inte lika viktigt nu när du bara går i 4:an " Jag ser att både Viktor och hans lärare tittar lite konstigt på mig och så säger Viktor: "Mamma jag går faktiskt i 5:an" SUCK! Vart tog tiden vägen?!?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi!
Birgitta

Anonym sa...

Hi hi!
Birgitta

Pia sa...

Gapskrattade när jag läste. fan Matilda Det är ju du i ett nötskal. Kram Pia

Camilla sa...

HaHa!!
Underbart!

Gittan sa...

ASG, ja du det är lätt att vara förvirrad när man har tankarna på annat håll :)

Lisbeth o Töserna sa...

Du är inte ensam om att "göra bort dig". Välkommen i klubben.