måndag 26 mars 2012

SVAR PÅ FRÅGAN...

Jag har vid flertalet blogginlägg etc. fått frågan om hur och vem som tränar våra hundar. Jag ser det verkligen som att de hundarna som bor i vårt hus är VÅRA hundar. Dock har jag fattat beslutet tidigare om att jag kommer lägga mitt fokus på Zeke och Vinna som är mina framtidshopp på tävlingsbanan. Jonna och Martin ska dela på ansvaret när det gäller VÅGA detta innebär ju självklart inte att jag kommer låta Jonna som är 10 år helt själv tränahenne. Jag kommer stötta henne i deras träning och hjälpa till med grunderna. Kan inte riktigt själv se problemet i detta. Tycker att det är ganska självklart att man inte släpper en 10 åring ensam i hundträningen då de varken har erfarenheten eller kunskapen om detta, hade känts helt fel att kräva detta av Jonna. När Jonna känner sig redo för att själv ge sig ut att tävla som enligt henne själv kanske blir när hon fyllt 12 så kommer hon också få det. Fram till dess så kommer jag, Jonna och Martin att träna henne när vi känner för det. Tror att det är viktigt att hon grundas väl inför kommande framtid. Detta färändrar inte att det är JONNAS hund!

1 kommentar:

Gittan sa...

Ouupps!!

Det var ju inte meningen att du skulle ta det så, undrade bara eftersom du alltid bara skrev om när du tränar henne, och jag hade tyckt det vore roligt att se när Jonna hjälper till och tränar med. Du brukar ju ta så fina kort. Självklart fattar väl jag med att man inte släpper iväg henne helt själv med träningen, jag är INTE dum....