lördag 3 mars 2012

SUMMERING AV TÄVLINGEN...

Att missa ett första pris har vi gjort tidigare och det är något man får lära sig. MEN att missa ett första pris med 2,5 poäng det är INTE lika kul.
Zeke gjorde idag en alltjämt bra tävling med stabila prestationer men den där känslan infann sig aldrig. Jag gick och väntade på att han skulle blixtra till i fartmomenten men det kom aldrig. Mycket märklig känsla då han brukar tagga igång rejält på tävling. Då det saknades gnista hos ekipaget så blev det även bortfall i protokollet.

Tyvärr med facit i hand så offrade jag själv detta första priset då jag vid 2 tillfällen sa till Zeke att det är inte okej att äta kvällsmat/lunch på tävling vilket ju givetvis resulterade i poängavdrag och man kan väl säg att det var det lilla som behövdes. Först var jag otroligt sur på mig själv varför jag valde att göra så just på denna tävlingen men nu i efterhand så spelar det i ingen roll. Är ändå nöjd med min prins som krigade på och gjorde väldigt fina apporteringsmoment - för att vara oss - som resulterade i låg betyg utdelning och sedan avslutade han med en fantastisk fjärr som jag är supernöjd med MEN som domaren av någon anledning drog ner till en 8:a då han såg en förflyttning som ingen annan såg???

Nu laddar vi om och tränar på, vet ju verkligen var vi behöver lägga krutet så det är bara att köra. Vill även sända ett STORT GRATTIS! till Hanna och Bacci som tog sitt Championat idag, Grattis!

Inga kommentarer: