måndag 26 mars 2012

TJOOOHOOO!

Vilken underbar träning vi har haft ikväll. Känns verkligen som att jag ska kunna få detta att fungera. Gäller dock att lilla fröken - läs jag - lägger band på sig och skyndar långsamt. Ska verkligen sätta säkerhetsbälte på mig och tejpa fast foten vid bromsen så det inte skenar iväg. Vad har vi då gjort:
ZEKE
Inkallning med stå - Testat nytt sätt à la Lillemor Edström och jag tror faktiskt att det kan fungera på lille prinsen. Gäller bara här att tydligt hålla på kriterierna då jag nu har sett hur han faktiskt kan FRYSA om han bara vill och behöver. Samtidigt som jag inte får bli fast i mina hjälper får jag heller inte forcera fram så här gäller det att ha fingertoppskänsla - inte min starka sida - för att hitta rätt balans.

Konskick - vågade mig på att testa detta idag med hjälp av hjälper i form av bollbelöning bakom kon. Hujedamej vad snabbt han fattade detta då :-) MEN här gäller samma sak som ovan, skynda långsamt och inte tro att det sitter förrän det är riktigt befäst. Men KUL var det.

VINNA
Platsläggning - Här fortsätter vi att jobba med nedläggandet och försöker få till det. Försökte använda tips från helgens kurs men Vinna nappade inte riktigt på det. Ska klura lite mer på detta.

Lek/Bus - Här jobbar vi lekbyte. Byt/Byt och byte mellan kamp och godis och allt på lekordet BUS. Det börjar fungera bra och vi ska fortsätta jobba med detta.

VÅGA
Tasstargett - Har påbörjat detta projekt så smått. Har dock inte bråttom med henne men mest kul att hon får göra lite grann. Ska varva nu mellan tasstarget och handtarget.

1 kommentar:

Gittan sa...

låter ju härligt att man varit iväg och det funkar med det man lärt sig:)

En fråga bara??
Var det inte Jonna som skulle träna Våga eller har du tänkt om där pga. andra omständigheter??