fredag 30 mars 2012

SVÅRT ATT FOKUSERA...

Det är svårt att fokusera när man förföljs av artiklar, skriverier och nyhetsvisningar. Igår somnade jag av ren utmattning och idag kom rekylen. Är fruktansvärt trött och disträ. Vet inte vad jag ska tro elelr vad jag ska tycka! Nu försöker jag fokusera om och lägga energin på mig själv vilekt inte rä helt enkelt dock ingen omöjlighet. Jag har också bestämt mig för att närvara vid rättegången - brukar inte göra det - då jag hoppas och tror att K ska skämmas när jag sitter där och han vet om att jag vet. Vill ändå tro att något gott finns kvar och känner fortfarande mig väldigt splittrad. Ny dag imorgon, nya tag men det känns som att man springer på ett rullband där någon hela tiden står och höjer farten. Så fort du anpassat dig så ökas det på lite till och lite till...

Dumpad knarkodling spårad till villaidyll
Knarkfyndet i Nyhagasjön ledde polisen till ett villaområde i Halmstad. I går häktades två personer misstänkta för grovt narkotikabrott. En av dem erkänner.
En 33-årig kvinna och en 22-årig man sitter sedan i går häktade, på sannolika skäl misstänkta för att ligga bakom den knarkodling som i söndags påträffades dumpad i vattnet vid en badplats i Falkenberg.
Fyndet, hundratals cannabisplantor med tillbehör, hittades av en privatperson som hade vägarna förbi sjön under den soliga söndagen.
Spåren från den dumpade odlingen ledde till en adress i Halmstad dit polisen hade haft ärende tidigare under helgen.
– Vi hittade spår av en odling i huset, säger Lars Hamrén, chef för grova brottsroteln vid Hallandspolisen.
Under gårdagens häktningsförhandling erkände en 22-årig Halmstadbo att han framställt narkotika, men nekade till att det skulle röra sig om grovt brott. Den 33-åriga kvinnan som är skriven på adressen där odlingen ska ha funnits, häktades mot sitt nekande.
Åtal mot de misstänkta ska vara väckt senast den 12 april

1 kommentar:

Annelie sa...

Förstår att det är svårt för dig. Svårt att säga vad man tänker och tycker här, men jag tänker på dig och skickar ett stort fång styrkekramar och tröste kramar.