lördag 24 mars 2012

VILKEN DAG!

Har varit en helt fantastisk dag från början till slut. Är supernöjd med Zeke som krigade på bra trots att han var väldigt trött på slutet. Det underbara bemötandet och gästvänligheten bara fortsätter och man känner sig väldigt välkommen.

Träningsmässigt är jag också super nöjd - börjar låta lite klyshigt - med hur kursen är upplagd och framför allt med Lillemor och Kjell. De har verkligen en förmåga att kunna gå in och pilla på detaljer och ge kritik men utan att man på något vis känner att man inte duger till - viktigt för mig - eller skulle vara dålig. Detta tror jag har varit den viktigaste biten för mig då det gör att jag verkligen får ut allt utav mina träningspass. Hur gick träningen då?!?

FRITT FÖLJ:
Är faktiskt ganska nöjd här med Zeke som var med bra och hade fin kontakt. Sedan fick vi med oss många bitar att jobba på och det konstaterades ju snabbt att det är ju inte så mycket fel på vad hunden gör utan mer på vad JAG gör. Mina armar ska det göras något åt då de har en tendens att steloperera sig inför fria följet. Ska även kolla över vilket tempo jag går i så jag hittar ett som passar Zeke lite bättre. Det här som jag tragglat med att hans huvud ska upp så mycket ska jag strunta i då han tappar position och faktiskt tittar fokuserat på mig hela tiden ändå, så riktmärket här blir att om jag kan se han då är han för långt fram.

INKALLNING MED STÅ:
Börja om från början igen MEN på ett nytt sätt. Jag ska testa och ge det en chans i alla fall så får vi se. Är ju lite rädd för det där med tydliga hjälper då det känns som det är därför vi hamnat där vi är idag.

VITTRINGEN:
Han gjorde ett jättefint sorteringsarbete men sedan kom osäkerheten och han släppte pinnen för att fortsätta leta. Här kom vi på ganska snabbt att jag har nog varit lite i snabbaste laget att berömma han när han tagit rätt pinne så återigen får matte skärpa sig.

METALLEN:
Här testade vi med konkurrens vilket inte fungerade speciellt bra utan vi ska bara fortsätta som vi gjort och verkligen leka runt metallen så den blir superkul! För övrigt så tyckte inte Lillemor att den var så dålig som jag men allt kan ju bli bättre.



Nu satsar vi batterierna inför morgondagen med pizza, lite öl och mycket hundsnack. Ha det super duper det ska jag!

Inga kommentarer: