tisdag 20 mars 2012

HELT SNETT MEN MED MÖJLIGHET ATT BLI HELT RÄTT!

Nu har jag och Vinna börjat ta tag i detta med nedläggandena vid platsläggningen. Vi har dock stött på patrull rejält. Till en början med så lade hon alltid ner hakan snett på sin högra framtass. Ungefär som hon behöll sin fotposition men liggandes. Testade då att kasta ut en godis framför henne vilket gjorde att hon fick jättefina raka nedlägg. MEN så fort det inte kastas godis blir det lika snett igen. Frågan är då: Ska man bara nöta, nöta, nöta och hon kommer sedan hade ett i minnet oavsett godis eller inte. Eller ska man fortsätta som vi gör men bara belöna de som är rätt. Idag hade jag bara kriteriet "hakan i backen mellan frambenen" vilket ju gick över förväntan. Inte en enda gång på framtassen idag, dock väldigt när emellanåt :-)

5 kommentarer:

Tini sa...

Underbara hund! Ser ju kanon ut:)
Eftersom du lägger krutet på hakan mellan benen och inte hur hon faktiskt lägger sig så tror jag du kan va lugn med det "snea" läggandet, känns inte som att hon kommer ha speciellt svårt för att göra "rätt för sig" när du väl ber henne om det.
Men det är ju en smak sak som all träning:)

Lisbeth o Töserna sa...

Du fick ju ett tips igår men det föll dig tydligen inte i smaken eftersom du tagit bort dom 2 inläggen.

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Tar aldrig bort kommentarer om de inte är direkt opassande. Fick en del bra tips på facebook
Men har ej hunnit testade ännu. Ska göra detta när jag hinner. Man kan aldrig få för mycket bra tips.

Lisbeth o Töserna sa...

Ber så mycket om ursäkt. Vi har visst skrivit inläggen i fb, vilket jag inte kan minnas att jag gjorde.

Sabina sa...

Har precis samma med min påg, fast han lägger huvudet på vänster tass istället ;)

Vi har inte kommit lika långt i träningen som ni- men jag har redan börjat klura på hur jag ska få bort "tass-läggandet".

Fin blogg & kul med så mkt filmer :)!