lördag 16 februari 2013

MINA UNDERBARA GYLLENPÄLSAR

Då har vi varit och tävlat på vår andra officiella Rally Lydnads tävling. Idag bar det av till Göteborg för lite inomhustävlingar. Vinna fick åka i sin bur i baksätet då hon ju nu går in på dag 7 i löpet och jag tar inga risker. Är sjukt nöjd med båda två som trots INGEN träning, ny plats och löp ändå gör en kanon prestation.

Eftersom att Vinna löper så fick ju hon starta sist och eftersom att Zeke egentligen skulle starta 08:00 istället för som nu 12:30 så fick han starta som nummer 1. Under banvandringen så konstaterade jag bara att det var viktigt att hålla koll på numren på skyltarna då man vid ett flertal tillfällen skulle korsa vägen som man gått på och som resulterade i att man passerade skyltar som redan var gjorda.

Zeke kändes taggad men inte galen och jag tycker vi hade en riktigt bra känsla igenom banan och jag kände nog att höga poäng var på gång och det är ju så surt att det alltid ska ryka någon poäng. För vår del rök det 3 poäng för fys på sista skylten spiralen. Surt men är ändå nöjd med ett slutresultat på 97 poäng och en total 3:e placering.

Lilla Räzer Råttan fick verkligen bekänna färg idag då man inte hade någon som helst möjlig chans att värma upp löptikarna utan vi fick gå direkt från bur ut på banan. Vinna som ser en rally bana som rena julafton kollade in några skyltar - tappar 4 poäng här - och några koner innan hon samlade ihop sig och genomförde banan ändå på ett helt ok sätt. Kände nog att vi skulle klara oss men vara på håret. Det var vi INTE, Vinna fick ihop 92 poäng och en total 6:e placering så jag är mycket nöjd med gyllenpälsarna idag. Nu siktar vi mot sista godkända resultatet på vår tävling den 1/3 och så får vi se vad vi gör sedan.

Men nu blir det gott käk med hemmagjord bearnaisås :-D

7 kommentarer:

Malin sa...

Grattis! :)

Linda sa...

Stort grattis!!

Annelie sa...

Stort GRATTIS!

Malin sa...

GRATTIS :)

C.J. sa...

Grattis!! =)

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Tack! 😄

Linda Färnevik sa...

Grattis, ni var duktiga! Väldigt fina hundar du har, särskilt Vinna föll mig i smaken! ;-)