torsdag 28 februari 2013

OBESE!

Det var det ordet som kom upp när jag knappade in min vikt i nya appen som jag laddat ner som räknar ut BMI. Vet inte om man ska skratta eller gråta, OBESE!

Jag har i alla fall nu köpt en ny sak som jag tänkt testa då det här med förbud inte fungerar så bra för mig. På fredag blir det vägning igen och då får vi se om det har hjälpt.

Man äter precis det som man brukar men använder denna - framtagen av dietist - som stöd för att äta rätt mängd av rätt sort. Har gjort det i några dagar och jag kan lova att man blir verkligen mätt. Får se om vågen hänger på för  i så fall tror jag detta är en utav mina bättre investeringar på länge...


2 kommentarer:

Malin sa...

Åh det kanske vore något att testa :) Vart har du köpt det?

Linn sa...

Har du provat appen ShapeUp? Fick mig att gå ner mitt valda mål (under den tiden jag använde den) och då fick jag äta allt jag ville. Hederlig kaloriräknare som gör jobbet och lyser rött eller grönt beroende på var du hamnar. Blir det rött blir man motviverad att ta sig en vända med hunden för att komma ner på grönt, istället för att äta lite till.

Om du inte provat så rekommenderar jag dig att laddar ner, går nog fint att kombinera med skedarna :)