måndag 4 april 2011

FÖRSTA KVÄLLEN SOM ASPIRANT

Då har man gjort sitt första kurstillfälle som instruktörs aspirant. Måste säg att det gick över förväntan. Ska bli så spännande att se vad det blir av det här. Idag var ju första tillfället så det var inga hundar med men jag  kan säg att jag ser verkligen fram emot att få träffa dessa "små" liv nu när man hört så mycket om de.

Innan kursen så passade vi på att träna lite. Måste säg att det var väldigt blandad kompott. Fortfarande problem med apporteringen men jag tror vi löste upp lite knutar senare. Hoppet fungerade fint och rutan var ok. När det var paus i kursen tog jag ut Zeke och körde inkallning och läggande, supernöjd med detta så det lägger vi inte jätte mycket krut på nu i veckan. Dagens guldkorn är helt klart PLATSEN som vi la vid boden och han låg hur bra som helst - måtte det sitta i - och nu är det i alla fall några veckor som han har varit superstabil så det lutar nog åt att det blir platsläggning på lördag. Men vi ska träna 2 gånger till och jag vill känna mig trygg med att han är stabil så vi får se...

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Spännande! :)

Jeanette sa...

Grattis till Talangtruppen! :)