söndag 14 augusti 2011

SISTA DAGEN PÅ GS 2011

Då är sista dagen på 2011 års golden special över. Det är med blandade känslor som vi nu lägger detta evenemang bakom oss. Hade önskat att jag och Zeke presterat bättre men nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig och det är bara att ta nya tag.

Dagens utställning började med Zeke som gick ut i Special Yearling. Han fick utmärkt typ och mycket fin kritik. Blev sedan 4:e bästa hane. Är väl ett okej resultat men jag är inte helt nöjd. Var tveksam till att ställa han i jaktklassen eftersom att domaren redan dömt bort han en gång men bestämde mig för att ge det en chans. Här blev han oplacerad med ett utmärkt, så alltså ett halvbra resultat för oss.

Synd var det för Hanna som fick Mycket God på Whiskey och blev oplacerad vilket senare resulterade till att hon missade vinsten i Dual Purpose med ett poängs - lider med dig - marginal. man kan väl säg att vi var inte riktigt nöjd med våra utställnings resultat då detta är 2 hundar som brukar få excellent med CK. Ja ja inget att göra och det vara bara att gå vidare.

Lilla Vinna ställdes först ut i valpklass vilket ju gick som väntat för min lilla råtta. Hon fick typ GOD men Jonna som var handler idag gjorde ett fantastiskt jobb med lilla Vinna som inte alltid var helt samarbetsvillig.

Sedan var det dax för vår sista entré i ringen och den stod Jonna för i barn med hund. Jonna ändrade sig i sista sekund från att ha skullat ställa Zeke till att välja Vinna - bra beslut enligt mig - som inte är så stark.
Hon jobbade otroligt bra under hela tiden vilket resulterade i VINST. Mina två små stjärnor gick och vann alltihopa. Mycket stolt mor och far kan jag lova...

Så här såg det ut!

5 kommentarer:

Anette och Saga sa...

GRATTIS! vad duktig lill tjejan är detta ger nog mer smak för allt inom hunderi.
Måste säg att era barn är fantastiskt duktiga när de är med er.Såg dem i Mark när vi tävlade lydnad.

Pia sa...

Jonna!!!!!!!
Du är så duktig. När Anna får sitt körkort kan du o hon åka på många utställningar tillsamman. Jätte bamse kram till världens goaste tjej.

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Så duktiga :)

Lisbeth o Töserna sa...

Grattis Jonna & Vinna, 2 supertjejer!

Lena sa...

ÅHHHH så söta o duktiga båda två!!! Två framtida stjärnor!