måndag 22 augusti 2011

SUMMERING AV DAGEN

Idag har jag haft ledig dag - i alla fall från jobbet - och då passade jag på att röja här hemma. Hemskt vad man kan hitta mycket bra saker när man röjer ;-) Tvättmaskinen har gått varm och det är städat och renbäddat i sängarna - HÄRLIGT!

Lite träning har vi också hunnit med. Philippa kom upp med Kelly och vi körde lite tillsammans. Först tog jag ut Vinna för att testa om hon kan vara följsam någon gång. Men OJ vad jag blev förvånad! hon gick jättefint jämte mig - lös - trots att Ellie stod och skällde i hundgården och det var barn och rörelse runt omkring.

Zeke körde jag lite fritt följ med och bara att inse att här har vi mycket att jobba med. Det är rätt otroligt med han som Philippa sa att han kan hålla så bra position fastän han inte tittar upp på mig. Själv tycker jag bara det är frustrerande då detta inte alls är så jag vill ha det. Vill ha fokus upp på mig så att jag kan känna att vi är ett. Får väl se hur och om jag kommer lösa det...

När Martin kom hem så fick Vinna komma ut lite igen och denna gången var videokameran med. Ville se lite hur hon fungerade i engagemangsövningar när man var ute. Detta visade sig bli mycket bättre än inne och jag är mycket nöjd med lilla råttan idag.

Kvällen avslutade med en god "måndags" stek med diverse tillbehör och när alla var mätta och belåtna så öppnade salong Borvén. Detta tar jag imorgon för nu är det dax för mig att hoppa in i duschen och sedan avsluta denna dagen. Man kan väl säg som så alla var inte helt nöjda ;-)

Liten snutt från min lilla råtteplutt :-)

Inga kommentarer: