tisdag 2 augusti 2011

VILKEN DAG...

Idag började det med jobb, dagis och som vanligt mer jobb. Efter detta så var det dax för att bege sig till klubben där vi skulle ha möte med lydnads sektorn inför AUGUSTI OSKARN. Tänkte passa på att träna lite innan med Zeke och även Vinna skulle få hälsa på på appellplan för första gången - dock bara för att leka - på hennes hemmaklubb.

Zekes träning gick kanonbra och det märks verkligen skillnad på apporteringen. han är mycket mer målmedveten och man märker att han tänker till innan han är ända framme, härligt. Inkallningen fungerade också bra och så även fjärren. Läggandena under fjärren har verkligen blivit bättre så bara att träna vidare på detta.

När jag skulle köra hem hade Zeke suttit i bilen ett tag och då upptäckte jag att han kliat sönder sig på kinden igen. När ska detta ta slut?!? Har hållt på så här i en månad nu och så fort han blir bra så är han där och pillar. Vi har haft tratt på han hela tiden men han kan ju inte leva i tratt.

På vägen hem så ringde Martin och berättade att Ellie hon var tok halt fram - SUCK! - och inte stöttade alls på ena benet. när jag kom hem så kände jag igenom henne och benet är bra men däremot så ömmar hon kraftigt på 2 tår. Det går att se ett litet sår emellan dessa tårna och vi ska avvakta tills imorgon.

Som om inte detta räcker så märker jag på Vinna när vi kommer hem att där är blött där hon ligger. Reflekterar inte så mycket mer över detta men efter ett tag när där var blöt även i soffan där hon låg så såg jag att hon dreglade kraftigt. Pratade med Philippa under tiden och sa det att hon måste må väldigt illa. kom då på att vi såg att hon åt på en svamp som växte utanför klubbstugan. Jag trodde det var röksvampar men blev nu väldigt osäker. under tiden vi diskuterar huruvida vi ska åka in och få henne till att kräkas så kräks hon upp ett stort lass. nu har hon kräkt två gånger men verkar ändå rätt pigg. Vi ska även avvakta med henne lite så får vi se. Hon verkar stabil nu och dricker och jag tycker nog hon dreglar lite mindre...

Så vad är resultatet av denna dag då?!?
3 X SJUKA HUNDAR
Livet leker - NOT!

3 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Usch. Vet inte vad jag ska skriva. Det låter inte bra, jag förstår er om ni är oroliga och undrande. Jag kan bara hoppas att de kryar på sig snabbt.
Varma hälsningar från Ulf o Nelson

Karin FK sa...

Fy, vad trist det låter! :´(
Hoppas de kryar på sig snabbt!

Karin och Qlura

Anonym sa...

Stackars er!
Tilda blev ju huggormsbiten igår:-(
Kram Birgitta