torsdag 4 augusti 2011

TROPISK HETTA

Den senaste tiden så har vi bott i ett hus där det har varit tropisk hetta. Igår stod inomhustempen på 35 grader vilket ju i och för sig är bra för då fryser man ju inte men inte så praktiskt då man ju faktiskt måste ha kläder på sig om utifall att någon skulle dyka upp.
Detta är inget normalt för vårt hus -vet att det finns varma hus - utan vårt värmesystem har varit trasigt så elementen har sprutat ut full värme hela tiden.
MEN idag har vi äntligen fått det lagat så jag kan bara säga...
DET KOMMER BLI EN BRA DAG IDAG!

1 kommentar:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Är inte avundsjuk på er som har ett haft ett sånt värmesystem!!:) Tur att ni får det fixat.

Svar på kommentaren i Team Nelson:
Fy vad svårt det är att på några få rader i ett inlägg täcka upp allt man menar. Jag är också glad i tävlingar. Behöver ibland den moroten. Jag försöker bara hitta ett sätt att få utmaningar och seriöst hundarbete utan de bedömningsmatriser som jag ibland är helt främmande inför. Alltså ett alternativ. Inte ett istället för.Klart att man ska göra det man tycker är kul och intressant.
I mitt alternativ kan man t ex ta hänsyn till HUR hunden löste en situation och inte om han GJORDE precis som i regelboken.

Det är så enkelt att det är mitt jobb med ungdomar i så många år och utvecklingen som skett där som får mig att undra om inte det ska gå att få in nya synsätt även i hundvärlden, där den gamla Studentexamen från 50-talet fortfarande är gällande.Även om man numer använder andra metoder än i den gamla hårdare skolan förstås.

Ha en härlig hunddag och hoppas att ni får värmesystemet fixat.

Ulf