måndag 24 oktober 2011

DAGENS TRÄNINGSUPPLÄGG

Nu är det slut på vilan och dax att jobba vidare. Då jag har en klass 2 tävling till anmäld så tänker jag köra den för att få ytterligare trygghet i platsliggningen. Så dagens pass kommer fokuseras på Lk 2 och de bitar som inte fungerade och även några/något inslag från Lk3.
Platsläggning:
Fokus på en lugn och samladhund väl medveten om vad han gör där.
tanke - göra en väldigt tävlingslik plats.


Fritt följ:
Fokus på kontakt och position. Titta på vändningar på stället.

tanke - belöna och skapa en positiv känsla. Försöka hålla en rak och snygg position i vändningarna.

Fjärr:
Fokus på uppsittanden.
tanke - belöna med boll, akta mig för att bli statisk.

Inkallning med stå:
Fokus: På ställandet, och fokus på mig vid lämnandet. Ska inte finnas något annat än mig.
tanke:Bollbelöna hela skiten :-) Nej seriöst men belöna upp förväntan vid lämnandet. Även vara hård med att selektera bort de ställandena som är dåliga.

Apportering:
Fokus : På gripandet och avlämnandet.
tanke: belöna gripanden som tidigare. Men även låta han hålla apporten i munnen en stund utan att "rulla" Först då belönar jag. Lite hålla fast övningar med.

Inga kommentarer: