tisdag 25 oktober 2011

GODMORGON!

Idag ska bli en dag där mycket viktigt ska betas av från "att göra" listan. Har en del saker som jag behöver få klart som hängt över mig under en bra tid nu. 

Vi fick mycket positiva besked igår även om det är långt ifrån klart ännu. Jag kan av olika anledningar inte gå in mer på detalj vad det gäller men det kommer ni förstå när det är dax. Ibland så kan man inte dela med sig av allt här ute i bloggvärlden även om man skulle vilja. Men som sagt tids nog kommer ni givetvis att få bli delaktiga i även detta...

Idag blir det träning på klubben. Tror jag tar med Vinna idag också så får vi se vad vi hittar på. Ska klura ut ett träningsupplägg här under dagen men känner mig ganska splittrad just nu. Det jag vet att jag borde börja ta tag i känner jag mig inte mogen att göra - vet inte hur jag ska gå till väga - och det som han redan faktiskt kan som en smäck sitter ju så varför älta det om och om igen.

Jag har fått tips från Åsa om att lägga pinnen i gräs och det har fungerat helt okej - inte gjort det så mycket - men nu kommer ju vintern och då finns det ju inget gräs, vilket skapar en allmän panik hos mig, Vad ska jag göra då?!? Tips på inlärning av vittring mottages gladeligen...

1 kommentar:

Catarina sa...

Kanske testa Svartbergarnas godisvariant på vittringen Se boken "Med sikte på 10:an")? Jag har påbörjat den metoden med Enzo och tror den kan funka bra. Har kört en annan variant på förra hunden, men retrievers är ju lite mer gripbenägna så då tror jag den här är bättre för att få ner farten lite och tänka innan man plockar.