söndag 30 oktober 2011

INGEN BRA DAG IDAG...

Idag är ingen bra dag alls för mig. Började dagen med att upptäcka att Viktor åter igen shoppat loss dataspels liv, fast nu via egen Iphone. Detta resulterade i lång diskussion - precis innan jag skulle åka - och en beslagtagen Iphone med totalt spelförbud på obestämd tid.

Kanske inte den bästa uppladdningen men jag kände ändå mig rätt så tillfreds och lugn när jag körde iväg mot Ängelholm. Zeke kändes också jätte bra när vi var där och var även han lugn och harmonisk.  Vi drog startnummer 3 precis efter Hanna och Tila vilket ju gjorde det lite bökigare men men.

Målet var ju egentligen att han skulle ligga på platsen vilket han GJORDE storstilat dessutom. Trots att man denna gång gick bakom ett hus så låg han hur tryggt som helst. Är jätte glad över att vi faktiskt fått rätt med detta nu ochskulle varit nöjd med det men så blev det inte. Jag valde att köra restena v programmet med och jag tycker Zeke gick hyfsat, inte alls samma känsla som i Falkenberg men ändå Okej. Den jag är såååå j***a förbannad på det är mig själv. Jag tog inte ansvar för min hund och hjälpte han på planen. När jag såg att jag "tappade" han i inkallningen så skulle jag gett han en chans att samla ihop sig innan rutan vilket jag inte gjorde och nollan var ett faktum. Likaså på apporteringen ställde jag till det för han - kan inte kasta - och vid hindret struntade jag i att be att få ta bort en bräda vilket resulterade i islag. Vad har vi lärt oss av detta då?!? Ta ANSVAR och hjälp hunden med sådant som man kan påverka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

man kan inte vara pefekt jämt, man lär så länge man lever. Det vi såg på filmen såg ju väldigt bra ut tycker jag ,du kastade lite tokigt men Zeke fick ju till det så bra han bara kunde. Jätte kul att se dina filmer. Lycka till nu med nästa tävling Kram marie,love&carma

Heidi inside out sa...

Som du sa till mig förra helgen "Det kan inte alltid vara på topp" Ni kommer igen och du gör ju helt rätt som samlar information från detta som du tar med dig till nästa. Varje tävling så lär man sig nåt nytt. :)