tisdag 25 oktober 2011

DAGENS UTVÄRDERING

Fritt följ:
Fokus på vändningar på stället.

tanke - belöna lugna och fina vändningar och försöka hålla en rak och snygg position.
Här kommer vi få jobba mycket, kom även idag på att jag själv har otroligt svårt att hålla ordning på mina fötter. Torrsnurra för mig blir läxan :-) 

Metall apport:
Fokus på gripandet
tanke - belöna med boll och upprepa för att skapa en säkerhet.
Bra fart men lite tveksam i gripandet dock inget slarv. Måste nog motivera upp här en hel del för att få lite mer klös i gripandet.
 

Inkallning med stå:
Fokus: På ställandet, och fokus på mig vid lämnandet. Ska inte finnas något annat än mig.
tanke:Samma som igår
Fungerade mycket bättre idag, han hade bra fokus på mig och även vid ställandet. Finns fortfarande en hel del att jobba på men det tar sig. 

Apportering:
Fokus : På hållandet/bärandet.
tanke: belöna endast när den hålls med ett fast och bra grepp. Lite hålla fast övningar med.
Gick mycket bättre idag och han var fokuserad. Lät han bära och hålla mycket och inga omtag kom. Mycket belöning så klart! 

Budföring:
Fokus: På sträckan från mottagaren och hem.
Tanke: Vara superkul!
Glömde bort att heja på han men han var så duktig så jag kom lite av mig, suck!

Inga kommentarer: