torsdag 8 mars 2012

DAG 4 PPÅ BUP AVSLUTAD

Nu sätter vi punkt för dag 4 här inne. Dagen har varit händelserik men ändå inte. Jonna blir fortfarande mycket ledsen när hon ska vara i skolan här. Det är ju egentligen inte så konstigt då hon är helt själv med sin fröken om man jämför med den vanliga skolan där hon har kompisar att prata med. Hur som helst så kämpar hon på och efter ett tag så brukar det gå lite bättre.

Själv har man haft mycket tid att fundera på vilket gör att man börjar inse vissa saker. Saker och människor som äter upp av ens energi vilket blir så tydligt när man är här inne. Man drar sig också tillbaka i tiden och minns när jag själv bodde på instution då jag inte hade någon stans att ta vägen. Man känner igen Jonna så mycket i sig själv och man kan se att hon precis som jag redan hittat sina favoriter här inne. Det är också härligt att se att de andra som bor här och Jonna fått så fin relation trots att man kommer hit med olika förutsättningar. Detta är också en sak som jag själv minns från min tid att man blev nästan som en enda stor familj. Skillnaden för mig var kanske att vi hade ju inga familjer att förlita oss på det har man ju här.

Det blev lite ändrade planer idag men det löste sig bra till slut. Herr vädergud bestämde sig för att vi skulle ha mer snö vilket gjorde att Philippa inte kom in med hundarna. Detta kunde ju slutet i total katastrof för Jonna men pappa fixade detta genom att ta med sig Viktor, Loke och hundarna in för en liten visit. Lyckan var gjord för Jonna och hon svävade som på moln efter besöket. Extra glad blev hon nog för att Loke bröt ihop - låter lite lustigt men så var det - när de skulle åka för att han ville att Jonna skulle åka med hem. Det värmde i hennes hjärta. Nu laddar vi inför morgondagen då vi ska få ÅKA HEM över helglen, tjooohooo!

5 kommentarer:

UlricaA sa...

Jag måste säga att jag tycker att du är strong som dels delar med dig av detta och att ni har tagit tag i det...alldeles för många familjer hade bara blundat medan ni faktiskt tar tag i det för att Jonna ska må bra! Ha en go helg! Sänder stora styrkekramar åt dig och hela din familj!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Ha en riktigt bra helg.
Ulf

Hanna aka Lilla My sa...

kram <3

Anonym sa...

Hejja Jonna. Jag hoppas du kommer få en go helg nu tillsammans med era fina hundar o goa familjen. Om du vill får du ringa till mig när du orkar. Tant Pia vet ju inte , men hoppas du mår bra. Kram på dig o så hörs vi.

Camilla sa...

Blev lite lätt tårögd när jag läste detta. Visst är det underbart när syskonen visar hur mycket de betyder för varandra.
Ni är starka allihop, både stora och små. Jag håller tummar och tår för att det här leder till något bra för hela familjen och framförallt för Jonna. Jag tror att ni är på rätt väg!