onsdag 7 mars 2012

VISST FINNS DET ANNAT MED...

Då mycket av vår tid just nu fokuseras på Jonna så kanske det upplevs som att hundarna blir åsidosatta och så är det inte. Vi har hunnit med att träna och aktivera dessa med har bara inte orkat skriva så mycket på kvällarna.
I måndags var vi på Falkenbergs BK för lite träning ihop med, Anne, Philippa, Hanna, Ingela och jag. Nya människor för mig och några gamla bekantskaper. Zeke fick köra en plats sedan länkade vi ihop rutan + vittringen då jag trodde han skulle "stressa" om han sprungit MEN jag är mycket nöjd med han. Det enda vi behöver göra här är att träna det mycket för tanken är helt rätt han ska bara veta att det är så.

Lilla råttan fick också följa med och för hennes del blev det linförighet och inkallning. Måste säg att bara på de här dagarna så är det sååå mycket bättre. Har säkert sagt det förut men det känns så skönt att det är på väg åt rätt håll. Ska fortsätta och utvärdera om ytterligare en vecka.

Lilla Våga fick mest känna på miljön vilket kan vara nog så läskigt med en stor apellplan. Men efter att ha bekantat sig - kissat på den - så blev de bästa vänner. Lite lek och apportering av vittringspinnen fick hon testa på innan det var dax för hemfärd.

Igår var Philippa här och vi körde ett kort pass o trädgården. Hjälpte henne och Kellie med sin dirigeringsapportering och sedan körde vi lite metall med Zeke. Den som igen imponerade mest på mig var Vinna. Nu j***ar är jag bra på det. En underbar känsla som vi spinner vidare på...

1 kommentar:

Lisbeth o Töserna sa...

Jag tycker du träna massor med dina/era hundar. Jag som inte har bekymmer i min familj tränar inte en bråkdel...men klart att vi ser olika på mängden.

Jag hoppas verkligen att det ska bli bra för Jonna. Ge henne en bamsekram från mig.