lördag 24 mars 2012

GODMORGON VÄRLDEN...

Vilken morgon! Har sovit helt underbart i husbilen och vaknade upp och såg hur solen lyste in. När vi öppnade dörren ut så kvittrade fåglarna och man insåg då vilken idyll det här är. Det var ju svart ute igår när jag kom och manhan inte se så mycket. Idag har både jag och Zeke sett oss omkring och det är fantastiskt fint här.

Idag laddar vi batterierna inför dagens träning och har försökt lägga upp en strategi. Nu hade jag ju fördelen att kunna diskutera våra brister lite redan igår så det känns ju kanon. Fokus idag kommer läggas på:

Fritt följ - helt enligt PM:t
Fokus: Stegförflyttningar åt vänster då Zeke börjat hoppa år sidan istället får att bara förflytta sig.

Inkallning med stå/ligg
Fokus på ställandet igen som är vårt återkommande problem.

Vittringen
Fokus på sorterings arbetet. Han behöver bli säkrare på vad han ska göra och släppa apporterings tänket helt.

Metallen
Fokus på gripandet. Här skulle jag så gärna vilja få bort den det där sista unset av tveksamhet.

Ja, Ja planen är lagd nu får bara se om det blir som jag tänkt mig. Hoppas ni alla får en fantastisk dag ute i solen, jag ska ha en underbar dag fyllde med kreativ och inspirerande hundträning :-)

1 kommentar:

Catarina & Enzo sa...

SÅ kul att du är på kurs hos Lillemor & Kjell!! De är ju helt underbara, skulle så himla gärna velat åkt ner och gått kurs för dem, de var ju här förra våren. Vi hade planerat att försöka ta oss ner, men pga av tråkigheter så blev det inte så... Hälsa dem! :)