lördag 31 mars 2012

VAD SKA MAN SÄGA...

Efter några omtumlande dagar så fortsätter eländet uppenbarligen. Idag gjorde vi dock ett försök till att gå tillbaka till det vanliga livet. Jag hade sedan länge anmält mig och Zeke till en tävling på ORUST. Kände väl inte igår att vi var i varken form eller fas för att tävla men valde att åka i alla fall för att se vad det blev av det. HAde en stilla förhoppning om att detta skulle bli vändningen för oss. hittade dit ganska lätt och hade tid för att rasta och förbereda - jag Lillemor jag värmde upp och förberedde - innan det var start. Zeke kändes taggad och fokuserad och jag kände mig hoppfull.

Vi började med sitt i grupp Zekes parad moment där han aldrig haft annat än 10. Satte han och gick och helt plötsligt ser jag hur han ställer sig för att sedan lägga sig ner, SUCK! Nollan var ett faktum och jag ville sedan avbryta och avstå platsen för att köra tävlingen som en träning, Domaren påstod att man fick inte avstå platsen och efter mycket om och men så fick jag gå och lägga Zeke. Lille prinsen kände nog att matte var ur balans och låg som ett litet ljus och vi fick äntligen tillbaka vår 10:a.

Vi hade startnummer 2 så efter detta så var det bara att vila lite och sedan gå in och köra. Är mycket nöjd med prinsen idag som krigade på bra men med en 0:a på sitt i grupp och även en tråkig 0:a på hopp apport så missade vi ett 1:a pris idag med några ynka poäng. Betygen såg ut enligt följande:

SITT I GRUPP - 0
PLATS - 10
FRITT FÖLJ - 7 (var inte alls med och ville inte sitta)
SÄTTANDE - 10
INKALLNING MED STÅ - 9,5
RUTAN . 10
HOPP APPORT - 0
METALLEN . 10
VITTRINGEN - 9
FJÄRREN - 10
HELHET - 8 (på grund av 2 nollor)

Är otroligt stolt över prinsen som gjorde ett superjobb och är speciellt nöjd med rutan och vittringen. Sökarbetet i vittringen var super tyvärr kom det ett omtag som kostade oss poäng. I det stora hela är jag nöjd. Zeke gör det han är bäst på, ställer upp på sin matte i alla väder. Matte ur fas och han presterar ändå utifrån bästa förmåga. Nu blev det bara 250,5 poäng idag men med 2 nollor är jag jättenöjd och det otroligt skönt att få åka iväg och fokusera på något annat...

6 kommentarer:

Camilla sa...

Stort grattis till fina poäng trots nollorna.
Ni är grymma!!

Anonym sa...

Jättefina poäng trots två nollor, ta med dig de fina betygen! Nästa gång sitter 320 p!

Linda sa...

SUPER FINA POÄNG!
Attans på nollorna. Nästa gång sitter det på alla moment och då kommer ni få grymme poäng!

Gemdales sa...

Vilka fina poäng! Säker på att 1:a priset kommer inom kort!

Yvonne med colliesar i Getinge

Tini sa...

Grattis till super fina poäng!
Behöver väl inte säg mer, vet ju att ni har guld poäng och era 1a pris inom kort:)

Catarina sa...

Jättefina poäng ju om man bortser från nollorna. En 10:a på fjärren är ju typ nästan omöjligt att få och 9,5 på inkallningen är ju också jättebra så var mer än nöjd med det!! :)