tisdag 13 mars 2012

GAMEPLAN!

Efter ett långt samtal igår med bästa Åsa som alltid ställer upp - trots att det inte är som förut - och lyssnar på mig när jag beklagar mig så har jag nu en gameplan.
Fruktansvärt irriterande bara att det ska behöva ta så lång tid för mig innan poletten trillar ner. Vi ska SJÄLVKLART fortsätta med mitt tänk när det gäller vår lydnadsträning men det finns andra bitar som jag under senare tid tappat. Det märks på Zeke att han vinner mark då och det smyger sig så sakteligen på. Oftast tar det lång tid innan jag märker det själv och då har det oftast gått lite för långt. MEN jag har fixat det förut med Åsas hjälp och är säker på att jag kommer fixa det igen. Alla problem man får på lydnadsplan behöver ju faktiskt inte alls ha med lydnadsmomenten att göra och i mitt fall så är det nog verkligen så. Zeke och jag kommunicerar inte alltid på samma språk i livet och det färgar även det som händer på planen. Nu ska vi ta tag i det här med kommunikationen igen och så får vi se om även det kan färga av sig på våra tävlingar...

Inga kommentarer: