måndag 5 mars 2012

FÖRSTA DAGEN PÅ BUP

Då har Jonna och Martin åkt in till BUP idag för att påbörja en 4 veckor lång kartläggning. Vi har bestämt att dela på vem som är med henne och jag tror att det blir bäst för alla. Nu ikväll pratade jag med Martin och han verkade väldigt nöjd med upplägget. De har fått ett schema för vad som kommer hända varje dag och det är en blandad kompott av saker inklusive skola då givetvis.

De hade haft ett samtal med läkaren idag också som Martin tyckte var mycket givande. Det gav oss hopp inför framtiden att det ska kunna bli bättre. Jonna själv var ledsen nu ikväll men jag tror att det är hela omställningen i kombination med jobbiga samtal. Nu ska vi stötta henne i detta och så hoppas och tror vi att det kommer ordna sig.

Jonnas dag har i dag sett ut enligt följande:

08:00 Installation på rum och avdelning
09:00-10:00 Skola
10:00-10:30 Rast med fika
10:30-12:00 Skola
12:00-13:00 Rast med lunch
13:00-16:00 Scrapbooking
16:00 - Egna aktiviteter med kvällsmat.

Håll nu tummarna för oss att denna goa tös ska hitta rätt och få den hjälp som behövs...

2 kommentarer:

Ingrid S sa...

Jag håller verkligen mina tummar för Jonna och att hon får all den hjälp som hon behöver och har rätt att få!

Linda sa...

Håller tummarna för att ni får den hjälp ni behöver och att allt kommer gå bra!
Kram!