måndag 28 november 2011

DAGEN EFTER...

Man är lite mörbultad idag måste jag säg. Höll ju på att blåsa bort igår nästan och det blev en lång dag. på kvällen skulle vi få upp alla våra advents saker - tiden har inte räckt till - men han där uppe ville något annat och tog strömmen ifrån oss vid sex tiden. Detta innebar mörker och många ljus som bytte ut lasagne mot Pizza. Lite surt var det när man satt och tittade ut över Getinge och hela byn var upplyst av ljus men vi var utan, vi bor ju dock bara dryga 2 kilometer ifrån :-(

Kan inte nog pointera hur otroligt nöjd jag är med Zeke efter gårdagens tävling. Visst det blev ingen uppflytt men jag kunde ju inte för tre veckor sedan drömma om att vi ens skulle ta oss runt spåret. Och i det väderlaget som var med hällregn och full storm så gjorde han en fantastisk insats som kom hem med alla apporterna i spåret. Nu har jag bestämt mig för att vi ska ge det ett försök igen till våren med siktet inställt på uppflytt, vi hoppas på lite bättre väder och vi hinner ju träna mycket mer spår fram till dess så det känns absolut som ett rimligt mål.

Nu lägger vi krutet på lydnadsträningen igen och siktar mot start i 3:an här inom rimlig tid så får vi se hur det går. Han är ju ganska taggade nu och det är väldigt kul att arbeta med hand då men man får också tänka till en hel del. Men som Åsa säger: Hade det varit lätt hade det inte varit kul!

Inga kommentarer: