onsdag 16 november 2011

VARFÖR SÄNKA LYDNADEN ISTÄLLET FÖR UPPMUNTRA...

Är faktiskt riktigt besviken på SKK och SBK nu. Jag kanske är ensam om att tycka att de nya höjda avgifterna är helt galna men då får det vara så. Lydnaden tycker jag ändå har varit på frammarsch den senaste tiden men vad kommer hända nästa år. De gör ju inte det enklare för oss som är aktiva när de bara jobbar emot.

Jag tycker visst att domare/funktionärer etc ska få mer betalt men man måste ju också titta på vad det gör för oss som tävlar. Det är ju inte precis så att vi som tränar och tävlar tjänar några pengar på vårt tävlande utan man gör ju det mycket för att det är kul och ett intresse.

Då blir jag riktigt ledsen när man ser att de nästan dubblar avgifterna för lydnaden nästa år medans det kostar nästan ingenting att köra en rally tävling, jämförelsevis. Man går alltså in och höjer med 42 % vilket jag tycker är ganska mycket, hade de höjt lite grann hade jag inte opponerat mig alls.

Ska bli intressant att se hur det kommer bli nästa år tror även att klubbarna kommer att drabbas hårt då färre kommer ge sig ut och tävla. Det krävs ju fortfarande samma antal funktionärer för att driva en tävling men du kommer få färre anmälningar vilket ju inte precis gynnar klubbarna...

Jag vet att jag kanske är ute på hal is men jag tycker det är fel. Varför inte främja hundsporten istället för att stjälpa den. Det behövs mer folk på lydnadsplanerna för att få upp intresset för sporten och nu kommer vi bara bli färre, USCH!

3 kommentarer:

Karin sa...

Håller med dig! Höll på att ramla av stolen när jag läste de nya avgifterna...
Men bara att gilla läget :)

Hanna aka Lilla My sa...

Håller med helt och fullt.

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Det kommer bli som på utställningarna. Arrangörerna undrar var alla tävlande tar vägen, men vi kommer ju inte ha råd.

Nu kan man ju starta "för skojs" skull eftersom att det inte är så himla dyrt. Nästa år kanske man inte har råd att ta LP?