söndag 27 november 2011

EN HELT GALEN APELL DEBUT...

Är såååå sjukt nöjd med min lille prins som kämpade i helt galna förhållanden idag. ;Man borde kanske stannat hem´ma när de gick ut med klass 3 varning men hey det är ju hundtävling. Jag och 24 andra hund idioter anlände till Varberg för att som det visade sig sedan genomgå en utav de svåraste spårprövningarna på länge...
 
Vi drog startnummer 7 vilket innebar att vi skulle börja med platsliggning och budföring. Zeke låg som ett ljus på platsen och lade ner hakan i backen efter drygt 10 sekunder och rörde inte en fena därefter. På budföringen så hade han svårt att se vart han skulle - då det fortfarande var mörkt - och tyvärr så ropade inte mottagaren på han då han var vid halva streckan utan han vände hem och nollan var ett faktum.
  
Halvt uppgiven begav jag mig ut på spåret då jag vet att spåret  är vårt svåraste moment och i dessa förhållanden näst intill hopplöst. I bilen efter 1,5 timmer förstod jag att fler än vi hade problem och när vi väl gick å vårt spår gick Zeke otroligt bra, tyvärr så förstörde jag det genom att gå in och styra MEN alla pinnar hem och är super imponerad av min lille prins. Tyvärr så kostade mina egna missar oss mycket poäng och betyget slutade bara på en  6:a. Är ändå super nöjd att vi tog oss igenom detta projekt och nu satsar vi för 2012
  
Lydnaden var et kapitel för sig men vad spelar det för roll. Vi fick uppflyttningspoäng men då de var felplacerade och inte låg i specialen blev det bara godkänt för oss idag. Men målet för 2011 är nu genomfört...

3 kommentarer:

Camilla Svenäng sa...

Bra kämpat! Tycker att det där ser mer än ok ut efter omständigheterna. :-) Ditt program ser stabilt och riktigt, riktigt snyggt ut bitvis! Början på fria följet är ju imponerande, tex!
Var glad för din pigga Zeke! Den energin kommer ni att behöva i eliten!

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Jösses vad det blåste!

Synd att budföringen blev en nolla, annars hade ni ju haft uppflyttningen... eller ska man skälla på matte som lade sig i spåret kanske? ;) Nu har ni provat på och vet hur det går till, så nästa gång klarar ni det!

Anonym sa...

Förutsättningarna var lite ut över det vanliga ;-)) försökte själv träna i stormen men det gick åt pipan :). Ni fixar det nästa år det är ju det som är bra de kommer alltid nya tävlingar ;-))

kram marie,love&carma