lördag 26 november 2011

JAG OCH MIN ELDSPRUTANDE DRAKE

Idag har vi varit på Goldenklubben Hallands open show och jag vet inte riktigt hur man ska summera dagen egentligen. Det var som rubriken säger verkligen en eldsprutande drake jag hade med mig i ringen. Sååå taggad så hälften vore nog. Har nog aldrig sett Zeke så laddad någonsin och var nog i allmänt chock tillstånd. Placeringarna blev 3:a i Mid limit och 1:a i jaktklass vilket ju i och för sig är bra men oj vad jag fick kämpa.
Jonna skulle ju sedan ställa Zeke i barn med hund och efter mitt vänster varv var jag mycket skeptisk till att låta henne ta han. Men med hårda restriktioner att inte släppa kopplet släppte jag in de. Hon gjorde allt hon kunde med de förutsättningarna och kämpade väl trots att han vid ett tillfälle faktiskt drog omkull henne - han är mycket starkare än vad man tror - men hon släpte aldrig kopplet söta lilla Jonna. En delad första plats blev det för de och hon var mycket nöjd.




Då han var så taggad så passade jag på att utnyttja tillfället med mycket störningar och årets första ridhus till att träna lite. Jag vet inte vad han får all sin energi ifrån men idag sprutade det energi ifrån han. Träningen detaljmässigt är långt ifrån bra men störningsmässigt sett så höll han fokus på mig hela tiden och kämpade väl. Ja ni kan ju se själva, taggad till tänderna min eldsprutande lilla drake...


2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Jag är impad över hur lite förflyttning han ändå har, med tanke på hur lång han blir ibland! Snyggt!

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Ha, ha. Zeke hade nog förväntat sig något annat än bara en utställning :)