onsdag 2 november 2011

USCH OCH FY, VILKEN DUM MATTE!!!

Igår fick jag verkligen lära mig något nytt, min hund blir trött! När vi hade kört en plats och tränat lite fritt följ på klubben så gick liksom musten ur han. Kom på mig själv med att till och med fundera på om han var sjuk.
Men efter ett tag av självransakan så kom jag ju på att det kanske inte är så smart att först köra vittringen - nyinlärning - och sedan ett långt spår - nyinlärning - och dessutom tro att han ska orka ett helt lydnadspass, SHAME ON ME! Men som den hjälte han är så kämpade han på bra men vi lade ner ganska snabbt.

Så då dagens guldkorn blev spåret så bjuder jag på ett klipp från hur det såg ut istället...

1 kommentar:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är inte lätt att filma samtidigt:) men det gick ju bra för både spåraren och fotografen. Bra gjort!!
Ulf